15 november - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu 15 november - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

15 november

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

15 November 2011 | Verenigde Staten, Norman

Goededag,

De vorige keer had ik gezegd dat ik ’s avonds weer wat erop zou zetten over mijn tweede trip naar Texas en andere dingen dat ik beleeft had. Ik heb dat toen niet gedaan, maar omdat mijn les nu uitvalt zal ik nu daar even tijd voor vrij maken. Daarnaast ga donderdag alweer op een nieuwe trip dus ik moet het ook wel even bij werken om het straks allemaal nog chronologisch te houden.
Texas trip 2. Begin oktober moest het football team van Oklahoma University tegen de Texas team spelen. Dit is een big deal en heel veel studenten gaan dan richting Dallas. Wij dus ook.
Marike en ik gingen samen met drie Turkse jongens die kant op. Hun wilde graag de auto huren, want 1 van die jongens wilde graag rijden en wilde eigenlijk niet één van ons laten rijden, maar toen ze wilde gaan huren konden ze niet betalen want ze hadden geen creditcard. Dus moest Crissie de auto huren en dat houdt in dat Crissie de bestuurster is van de auto :) Nou ben ik niet zo moeilijk en mogen best anderen rijden zolang ze maar geen ongelukken maken. En ik wil zelf ook niet 5 uur achter elkaar rijden dan laat ik liever iemand anders ook een stukje rijden.
Eerste avond gingen we naar een Turks restaurant, daar wilde de jongens graag heen. We waren met een groep van 20 man ongeveer, erg gezellig!! Daarna zijn we naar ons motel gegaan en daarna nog ff de stad in. Daar was het feest al in volle gang. Er was een bepaalde straat waar iedereen was en allemaal kroegjes beetje koninginnennacht bij ons. Wij een kroeg je in...wat gedronken en gedanst en om 2 uur gaan de deuren dicht en moet iedereen buiten zijn. Daar stond de politie iedereen al op te wachten op paarden om zo iedereen de straat uit te jagen en dat iedereen naar huis zou gaan. Best wel indrukwekkend, maar ook wel een beetje raar. We een goede manier om hangerij te voorkomen, want voor je het weet heb je de straat schoongeveegd. We waren net een stel koeien die een bepaalde kant werden opgedreven.
Daarna nog een afterparty gehad bij mij en Marike op de kamer. De volgende ochtend gingen we naar de Texas fair. Dat was direct naast het stadion waar de wedstrijd werd gespeeld. Die begon om 11uur ’s ochtends dus Marike en ik wilde rond die tijd wel daarheen eigenlijk. Maar de Turken houden nogal van uitslapen. Gelukkig had ik de sleutels van de auto dus wij een berichtje naar de jongens gedaan dat we om half 12 die kant op gingen en als ze mee wilden dan moesten ze om die tijd beneden zijn. Één van de Turken kwam opdagen dus wij met zijn drieeen die kant op. Was eerst nog wel even zoeken. Toen we er eenmaal waren was het wel leuk! Erg groot en heeel veeeel eten. Ik wilde wat gefrituurde dingen proberen, want in Texas frituren ze alles. Ik wilde eigenlijk voor het gefrituurde ijs gaan, maar dat kon ik helaas niet vinden. Dus heb ik gefrituurde snickers gehad ook erg lekker. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het motel om ons weer aan te sluiten bij de andere twee Turken. Die waren niet zo blij dat we weg waren gegaan zonder hun. Maja ik ga ook niet blijven wachten, omdat hun liggen te slapen. Dan moeten ze maar van bed komen. We gaan niet op een trip om op bed te liggen...!!
Uiteindelijk was het wel weer goed en zijn we naar een winkelcentrum geweest! Erg groot! Veel gezien niets gekocht...had niet zo zin om geld uit te geven. Daarna zijn we ’s avonds weer opstap geweest naar een bekende club in Dallas wat ontzettend gaaf moest zijn. Dus hup wij er heen. Het zag er van de buitenkant al indrukwekkend uit. Maar toen we hoorden dat de entree 25 dollar was hebben we eerst nog ff nagedacht of het het wel waard was. Toen we tot de conclusie kwamen dat het, het waard was wij er in. En uiteindelijk was het, het ook waard!! Erg mooi van binnen, goeie muziek en leuke mensen. In de toiletten stond zelfs iemand om de kraan voor je open te draaien en een handdoekje aan te geven. Daarnaast kon je als je dat wilde parfums gebruiken, make-up en kauwgom. Je kon je helemaal weer opfrissen. Dat was wel even apart om mee te maken. Bleek dat de jongens niet zoiets hadden, maar ja het verschil moet er zijn he!!
Ook kwamen we daar Nederlandse jongens tegen die volgens mij bij de luchtmacht zaten en daarom daar in de buurt studeerden. Was wel even leuk om Nederlands te praten. Het grappig was dat ze tegen twee andere meisje hadden gezegd, ‘ zo met die zou ik wel willen zoen’ . In het Nederlands, tja je verwacht ook niet dat iemand in Dallas Nederlands praat. Dus waren ze mooi even door de mand gevallen.
Zondags gingen we weer richting huis. Eerst nog even langs wat winkeltjes geweest en naar Wichita Falls. Daar wilde Marike en ik graag heen en lag redelijk op de route uurtje omrijden ofzo. Wij dachten dat het watervallen zouden zijn, maar het was gewoon een stad. De tomtom had ons eerst naar een plek in de middel of nowhere gestuurd was opzich wel grappig en daarna hebben we uiteindelijk nog een waterval in een parkje gevonden. Het begon al wat donker te worden dus dat maakte het extra spannend om er naar toe te lopen. We verzonnen allemaal al weer horror verhalen en maakten een filmpje net als in de Blair witch project.
Dat was onze trip naar Texas. Een geslaagd avontuur.
Bijna twee week terug vierde ik mijn verjaardag. Op mijn verjaardag hadden mijn kamergenootjes een poster van mij overal in de omgeving opgehangen met gefeliciteerd enzo erop. Erg leuk, hangen nu nog steeds hier en daar!! Ook had ik een parfum van hun gekregen als cadeautje!! :) ’ S avonds zijn we uiteten geweest bij een italiaans restaurant. Was wel lekker, niet heel bijzonder.
Vrijdags heb ik mijn verjaardag gevierd met een aantal andere studenten. Begon om negen uur, maar het duurde heel lang voor dat er uiteindelijk mensen kwamen dat was wel even minder. Maar het was uiteindelijk een top feest!!
Marike en ik zijn ook geaccepteerd bij een sorority. De vorige keer had ik verteld dat ik een interview had daarvoor. Dat stelde uiteindelijk niet zoveel voor, had er meer van verwacht. Een week later was er een officiele bijeenkomst waar je bij een soroity geplaats werd. Wij zitten nu bij Alpha Omicron Phi. Eerst was het heel overweldigend. De big sister was heel enthousiast en daardoor beetje overdreven. Wel heel aardig maar overdreven. Ze waren allemaal erg geintereseerd ze vinden het heel speciaal dat je uit een ander land komt. Vrijdags zijn we met hun opstap geweest was ook leuk. Zondags hadden we een etentje daar moesten we ons lelijkste kerstoutfit. Marike en ik hadden nog niets voor Kerst dus hebben we maar op een rood t-shirt getekend. Zij had rudolf en ik had de kerstman.
School gaat nog steeds goed. Toetsen niet heel goed, op één of andere manier begrijp ik de vragen niet altijd even goed. Of ik heb te weinig tijd om alle vragen goed te beantwoorden. Ik moet veel samen werken in groepjes. Mijn groepje voor marketing is het leukst. Ik zit altijd naast David hij komt oorspronkelijk uit New York maar woont nu al een tijdje in Norman. Hij is in augustus getrouwd. Ik was best wel verbaasd dat hij vertelde dat hij zijn trouwerij had. In Nederland maak je niet zovaak mee dat studenten tijdens hun schoolperiode gaan trouwen. Verder ga ik wel eens met hem na schooltijd wat eten. Het is leuk om met hem om te gaan.
Voor management moeten we een paper schrijven dat gaat volgens mij helemaal volgens plan en hoef ik mij geen zorgen over te maken. Voor International business moeten we ook een paper schrijven maar ik weet niet hoe dat komt. De communicatie in de groep loopt niet zo soepel als in de andere groepjes. European union hoef ik niet in groepjes te werken en moet ik voor individueel aan de slag. Over twee weken moet ik dan weer een paper inleveren. Hopelijk wil mijn lieve broertje het dan weer ff doorlezen en de grote fouten eruit halen. ;)
Ik zal er nu weer ff een eind aan breien want de volgende les begint alweer bijna. Donderdag ga ik met Marike en twee Duitse meisjes richting de westcoast. We vliegen eerst naar San Diego en blijven daar twee dagen, daarna gaan we naar Los Angeles en vervolgens Morrow bay om te overnachten, Santa Cruz volgt daarna om daarna door te gaan naar San Francisco. Daar blijven we drie dagen. Dan gaan we onderweg naar Las Vegas en stoppen in Bakersfield. Na Las Vegas gaan we naar de Grand Canyon waar we twee dagen blijven. Daarna weer terug naar Las Vegas om vanuit daar terug te vliegen naar Oklahoma City. Ben benieuwd hoe die trip gaat worden ik denk wel leuk. Ik neem de laptop mee. Dus als ik tijd heb dan zal ik hier en daar mijn belevingen wel even posten.
Tot later!

  • 17 November 2011 - 19:15

    Stieneke:

    Hoi Cristha,

    Dat was een heel verhaal vol belevenissen. Zo te lezen verveel jij je daar nog steeds niet. Denk je dat het ook weer wennen wordt in ons koude kikkerlandje, over 30 dagen......?
    Voorlopig er nog maar even uit halen wat er in zit, vind je ook niet.
    Alle goeds en een lieve groet van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 31722

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: