Dag 7 San Francisco naar Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Dag 7 San Francisco naar Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Dag 7 San Francisco naar Bakersfield

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

24 November 2011 | Verenigde Staten, Bakersfield

Deze ochtend hebben we een beetje rustig aan gedaan. We waren wel weer op tijd wakker maar iedereen deed lekker zijn eigen ding. Ik heb even mijn mail gechecked etc. daarna gingen we weer een broodje halen bij de bakker om de hoek en die hebben we op onze kamer opgegeten. Om half 11 gingen we richting de stad. Eerst weer naar de Golden Gate Bridge, want we wilden ook foto’s bij daglicht hebben. Daarna gingen we opzoek naar Pacific drive om een heuvelachtige straat door te rijden. Maar niet echt gevonden geloof ik. Maar de meeste straten in San Francisco zijn heuvelachtig. Dus naar mijn mening niet veel gemist. Daarna zijn we terecht gekomen in een homo buurt. Is weer eens wat anders, wel een vrolijke buurt want ze hadden overal de vlag hangen die bekend staat als de vlag voor homoseksuelen, lesbiennes, transseksuelen etc. we hebben daar beetje rond gelopen en thee gedronken. Daarna door naar een winkelstraat. Was nog even zoeken, maar als je hem eenmaal gevonden hebt kun je er perfect winkelen. We hebben dat niet echt gedaan we wachten tot vrijdag dan is het blackfriday en is alles in de sale, dan gaan we onze slag maken. Naja niet zoveel want we moeten alles ook weer mee terug kunnen nemen. We hebben nog even in Bloomingdales gekeken en daarna zijn we op weg gegaan naar Bakersfield.
Denk je dat alles vlekkeloos gaat verlopen, niet dus. Tien minuten voor het eind station komen wij zonder benzine te zitten. En ja en nu? Het was op een vrij afgelegen landweggetje, maar gelukkig zagen we een tankstation in de verte. Twee liepen die kant op en de andere twee bleven bij de auto. Bleek het tankstation gesloten te zijn en aangezien we met een buitenlandse creditcard niet aan de pomp konden betalen, zat er niets anders op dan verder lopen opzoek naar een ander tankstation. Die lag niet veel verder op anderhalve kilometer. Aangekomen jerrycan aangeschaft voor 9,99 dollar maar de verkoper vond 21,99 een betere prijs. Daar waren de dames natuurlijk niet blij mee. Dus eerst maar tanken en dan toch maar terug lopen om verantwoording te vragen en boos te kijken. Uiteindelijk bedacht de verkoper zich ook en riep de dames terug en kregen ze hun geld terug. Toen moesten ze weer terug naar de auto en drie creepy mannen wilden hun wel een lift geven. Laten we dat maar niet, een verstandige beslissing naar mijn mening. Telefoontje gedaan dat ze onderweg waren en toen viel de telefoon uit, dat maakt het natuurlijk extra spannend. Onderweg kwamen Marike en Layla nog drie wilde honden tegen, maar gelukkig hadden die meer oog voor iets anders dan voor hun. Eenmaal bij de auto aangekomen, was nogal moeilijk om met het tuitje de benzine in de tank te krijgen. Gelukkig was Layla zo slim om te bedenken dat het misschien wel zou werken met een flesje. En dat deed het dus flesje voor flesje hebben we tank gevuld. Toen konden we eindelijk weer door en hebben we bij het tankstation een volle tank gehaald. En nu kunnen we weer onze reis voortzetten. Dachten we dat Nederlanders zuinig waren maar Duitser kunnen er ook wat van. Ze wilden de gebruikte jerrycan weer retour doen aan de shop bij de tankstation. Maar daar trapte de verkoper niet in. Dus nu hebben we voor de zekerheid een jerrycan in de auto mochten we nog een keer zonder brandstof komen te staan.