Dag 5: Morrow Bay, Santa Cruz en San Francisco - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Dag 5: Morrow Bay, Santa Cruz en San Francisco - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Dag 5: Morrow Bay, Santa Cruz en San Francisco

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

24 November 2011 | Verenigde Staten, Bakersfield

‘s Ochtends weer op tijd van bed om negen uur lekker te ontbijten. Het ontbijt hier bestaat tot nu toe nog elke keer uit donut¬-achtig broodjes. Lekker dat wel, maar doe maar een broodje hagelslag daar ben ik toch gelukkiger mee :) Daarna hebben we een wandeling langs de kust gemaakt. In de baai van Morrow Bay komt zoet en zout water bij elkaar en dat zorgt er voor dat er veel verschillende soorten fauna en flora kan leven. We zijn naar een rots gelopen hebben daar even naar de golven en surfers gekeken, die naar mijn mening goede golven hadden. Daarna gingen we op weg naar Santa Cruz een trip van drie uurtjes. We wilden graag langs de kust rijden, vanwege het uitzicht. In het begin gingen we verkeerd en moesten we even een stukje terug rijden. En dat was zeker de moeite waard!! Eerst door bergen en bos, was leuk om te rijden bergje op en bergje af. Maar op een gegeven moment waren we bijna door onze brandstof heen. Wat heb ik in de spanning gezeten. Gelukkig waren we dicht bij een dorpje en hebben we daar benzine gehaald, natuurlijk was het daar veelste duur, maar nog altijd goedkoper dan in Nederland. Even wat gegeten in een Mexicaans restaurantje. Daarna weer op weg. Poeh wat een route ging ik tegemoet. Ik reed het was in de bergen aan de ene kant had ik de afdaling waar je zo de zee in kon duikelen en aan de andere kant gigantische bergen. Was wel spannend om te rijden. Ik heb namelijk hoogtevrees dus het was af en toe wel beetje eng en de wegen waren niet erg breed, scherpe bochten en een nieuwe weg…spannend dus. We hebben daar naar de ondergaande zon gekeken, naja we zaten in de auto en van het één op het andere moment was de zon weg. Het schemerde toen we in Santa Cruz aan kwamen. We wilden de boardwalk doen. Dat is langs de kust en daar staan verschillende achtbanen. Was leuk geweest als het op was. Nu was er niet veel te beleven. We zijn toen maar snel door gegaan naar San Francisco, dat op anderhalf uur afstand lag. Daar besloten we om naar de film Twilight Breaking dawn part 1 te kijken. Eerst op zoek naar een bioscoop. Er zat eentje in Bloomingdale shoppingmall. Wij daar heen waren mooi op tijd over tien minuten zou de film beginnen dus we hadden mooi geluk. Ik liet mijn drinken nog in de wc’s vallen beetje knullig van mij, gelukkig kreeg ik wel een nieuwe. Het was een mooi film. Op een gegeven moment wel een beetje ranzig ik wordt nooit raar van films, maar bij deze werd ik toch even niet lekker. Ze was op een gegeven moment zo uitgemagerd en zwanger en toen ze iets wilde oppakken brak ze haar rug, knieën en wat allemaal niet. Vond het nogal vies in elk geval.
Daarna zijn we naar ons ho(s)tel gegaan. Marike en Jessica hadden deze uitgekozen. Op het plaatje zag het er vet gaaf uit, beetje historisch en luxe. Nou dat plaatje bleek van de naast gelegen parkeerplaats te zijn. En het zag er niet zo verzorgd uit als we dachten. Echt een Amerikaans hostel, zou zo als set kunnen dienen voor een horrorfilm. Onze kamer was redelijk en we hadden onze eigen badkamer. Dat was nogal luxe en dat hadden we eerst niet door. In eerste instantie hadden we betaald voor een badkamer en toilet op de gang, maar deze kamer was vrij en daarom mochten wij daar in. Dus we moesten eigenlijk blij zijn met de kamer die we hadden terwijl wij eigenlijk meer aan het klagen. Maar uiteindelijk hebben we er prima geslapen. En wat mag je verwachten voor 11 dollar per nacht ;)
Dag vijf stond in het teken van kusten bekijken en reizen naar San Francisco, maar was verder een leuke dag en we hadden super mooi weer erbij.


  • 24 November 2011 - 19:16

    Stieneke:


    Cristha toch, je zou helemaal kunnen genezen van je hoogte vrees als je dit allemaal hebt doorstaan!!
    En volgens mij krijgt iedere Nederlander heimwee naar een boterham met hagelslag.
    Nog 23 dagen lees ik.

    groeten stieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 31697

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: