Roadtrip dag 3: Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 3: Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 3: Los Angeles

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

23 November 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 3 van San Diego naar Los Angeles
Vanochtend om 6 uur opgestaan. Mooi op tijd..lekker de hele dag mee pakken ;)
We wilden om half 7 in de auto zitten om op weg te gaan naar New Port Beach, maar door het ontbijt en andere zaken werd het 7uur. Toen moesten we even wat extra gas geven om op tijd te komen. Het werd nog even spannend, maar uiteindelijk hebben we het makkelijk gehaald. En het zonnetje scheen heerlijk. En wauw wat een mooie omgeving. Mooi bootjes waar aardig wat centjes in zitten en huizen!! Poeh dat zijn nog eens huizen waar je prima je zomer door kunt brengen. Het is naar mijn mening een uiterst geschikte plek om rustig vakantie te vieren. Lekker van het weer genieten en de omgeving.
We hadden een plekje achterop de boot gevonden op het bovenste dek. Eenmaal op open zee vond de kapitein al snel een walvis. Hij zo ‘ik zie een blue whale in front of us’. Marike en ik keken wel en zagen niets. We waren beide een beetje achterdochtig zo van hij zegt dat vast alleen om de mensen beetje gemotiveerd te houden en het spannend te houden. Hij zag vast niets. Maar niet veel later zagen andere mensen ook de walvis dus het moest wel waar zijn. En waar rempel daar was ie en het was er niet één nee er waren twee!! Erg leuk, zie je eerst zo’n walvis water de lucht in spuiten en daarna komt hij zelf tevoorschijn. Je ziet maar een klein stukje van zo’n walvis. Die zijn echt heel groot wij zagen misschien tien procent de rest blijft onderwater. De kapitein dacht eerst dat het een blue whale was maar het bleek een grijze te zijn. Hij heeft het verschil wel uitgelegd maar Cristha heeft niet heel veel aandacht daar aan besteed. Vanaf toen was het de hele tijd spannend waar de walvissen zouden opduiken zo hebben we wel anderhalf uur naar de walvissen gekeken. We hadden trouwens wel geluk, want de afgelopen 3-4 dagen hadden ze geen walvissen gezien. Het was helemaal leuk omdat ze op dit moment aan het eten waren. Er was ook een moeder met een kleintje. Ik zag het verschil niet zo goed dus ik geloof de kapitein maar op zijn woord. Al weet ik niet of dat wel geheel verstandig is. Aangezien hij ons ook probeerde wijs te maken dat we Hawaï vanaf de boot konden zien liggen. Ik heb geprobeerd foto’s te make van de walvissen, maar dat is nog niet zo makkelijk.
Marike en Layla hebben nog dolfijnen gezien, die heb ik net gemist. Maar heb wel een zeeleeuw gezien.
Daarna zijn we nog even het strand geweest. Ben even in het water geweest met mijn voeten. En Marike en ik gingen naar de zee rennen, alleen er kwam nogal een grote golf en crissie was niet zo snel weg, of naja ik spetterde mijzelf er meer onder denk ik. Mijn broek was aardig nat. Gelukkig was de zon wel aanwezig!! Die schijnt op het moment van schrijven ook nog lekker op mijn gezicht! We zijn nu namelijk onderweg van New Port Beach naar Los Angeles. Inmiddels zijn we er bijna. Het is echt druk hier op de weg. Heel veel auto’s en ze komen van alle kanten hier. We gaan zo eerst naar Sunset Boulevard en daarna hotel of iets dergelijks.
De rest van het verhaal maak af zodra ik meer beleeft heb.
Sunset Boulevard hebben we niet eerst bekeken we zijn door gereden naar Hollywood Boulevard. Het begon al wat te schemeren, daardoor waren de sterren op de stoep wat minder goed te lezen.
Het is echt een lange straat met allemaal sterren erop. Aan beide zijden. We gingen natuurlijk direct op zoek naar bekende namen. We vonden er eerst niet echt veel, maar desalniettemin was het een leuke wandeling. Daarna zijn we naar ons hotel gegaan, wat er verder prima verzorgd uitzag en uitgerust daarna nog wat gegeten en later op de avond zijn Marike, Jessica en ik nog even terug gegaan naar de Hollywood Boulevard hebben daar nog even een drankje gedaan en zijn toen uitgeput en wel lekker op bed in slaap gevallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 31693

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: