Dag 6 San Francisco - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Dag 6 San Francisco - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Dag 6 San Francisco

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

24 November 2011 | Verenigde Staten, Bakersfield

Vandaag moesten we om negen uur betalen, dus weer mooi op tijd van bed. Er was dit keer geen ontbijt inbegrepen, dus gingen we naar een klein bakery naast ons hostel. Was verder prima. We moesten om half 11 bij de pier zijn want we gingen naar Alcatraz. Hupsakee op de boot en binnen 15min was je bij het eiland. Was wel leuk om te zien. Ik heb alleen de gevangenissen in Nederland gezien dus nu kon ik mooi vergelijken met een oude versie. Ik heb namelijk die in Lelystad gezien waar ze allerlei nieuwe en moderne technieken hebben. Deze gevangenis is gesloten in 1963 omdat het te veel geld koste. Het eiland is namelijk een rots en heeft verder geen natuurlijk bronnen als water of dat je er iets op kunt verbouwen. Alles moest van het vaste land komen. Het was een oud gebouw. We zijn in de cellenblokken geweest waar we een audiotour hadden. Dat kon mooi in het Nederlands. Ze hadden echt hele kleine ruimtes je kon er nog maar net de kont keren om het zo maar uit te drukken. Ook hadden ze isoleercellen die waren stukje groter. Er waren ook drie gevangen die gingen ontsnappen uit de gevangenis. Het verhaal is dat ze met een lepel een gat in de muur hadden gemaakt en toen via het buizenstelsel naar buiten zijn gegaan. Volgens mij is daar ook een film over. Je zou niet verwachten dat je dat met een lepel kan doen, want die muren zijn best dik. Maar je kunt van lepels een soort boor maken als je de kop er afhaalt. Het heeft ook wel even geduurd voor het gat er zat. Ze hadden ook een masker gemaakt zodat het net leek of er iemand in het bed lag maar dat was dus niet zo. Een goed in elkaar gezet plan. Niemand weet nu waar deze drie mannen zijn en of ze nog leven. Waarschijnlijk zitten ze ergens in een Spaans-talig land. Een erg indrukwekkend eiland wat zeker de moeite waard is om te bezichtigen.
Daarna zijn we de stad in gelopen. Aantal souvenirwinkels bij langs en natuurlijk weer wat gegeten. Paar boodschapjes gedaan en langs de haven terug gelopen. Daar ontdekte we het Hard Rock Café, daar een blik binnen geworpen en toen zijn we naar de Golden Gate Bridge gegaan. Mooi plekje best dichtbij en hebben daar een aantal foto’s gemaakt. Daarna zijn we naar een café geweest, op aanraden van een vriend van Jessica. We moesten nog even zoeken en uiteindelijk gevonden. Was wel een gezellig ik heb er lekker Franse uiensoep gehad. Daarna nog beetje door de straat geslenterd en toen weer terug naar ons hostel. Waar we nog even wat voor school hebben gedaan, maar we zijn eigenlijk elke avond wel uitgeteld en vallen al snel in slaap.

• 24 November 2011 - 19:22

Stieneke:

Hoi Cristha, ik kan het best begrijpen dat jullie aan het eind van de dag uit geteld zijn. wat een indrukken doe je in vrij korte tijd op.

Mooie foto van jou!!

groetjes Stieneke