State fair - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu State fair - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

State fair

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

24 September 2011 | Verenigde Staten, Norman

Oke hier het tweede verhaal dat ik belooft heb!!

afgelopen week...voornamelijk bezig geweest met school. Maar donderdag besloten Marike en ik om wat leuks te gaan doen. Want we vonden dat we te veel thuis zaten en niet zoveel van de omgeving zagen... er was een bijeenkomst geregeld in the Union (is een gebouw waar studenten kunnen chillen, studeren, eten etc...) daar zou dan free food zijn. Maar wij waren eerst naar de sportschool waar we bijna twee uur lang volleybal hebben gespeeld met vier mannen. Twee chinezen, iemand uit India en een amerikaan. Die toevallig een Nederlandse vrouw heeft uit Nijmegen. Dat was wel grappig. We waren daardoor beetje laat voor de bijeenkomst en hebben de pizza gemist. We hadden wel honger dus wij op naar Couch center, daar kun je voor 11 dollar onbeperkt eten. kwamen we eraan was het 8uur en 8uur sluiten ze. We hadden geen zin om te koken dus dan maar naar Campus corner, waar de kroegen en restaurants zijn.

In een Irish pub hebben we gegeten ik had fish and chips en Marike had een broodje met een raar worstje ofzo erop..het is maar waar je van houdt!!

was een gezellig avond...

vrijdagavond gingen we met onze ou cousins naar de state fair in oklahoma city. Een grote kermis! was erg leuk! we zijn in verschillende attractiesgeweest. Ook in zo'n boot dat over de kop ging!! En natuurlijk een reuzenrad want dat vind iedereen leuk en niet eng..behalve ik dan vind het wel leuk maar het is zo hoog!!!

ook hebben we Amerikaans eten uitgeprobeerd ik had funnel cake en marike had een turkey leg!! zal daar wel ff een foto van plaatsen...funnel cake is eigenlijk net als een oliebol alleen dan een andere vorm!! verder nam mijn cousin een hotdog op een stokje..je noemt het anders maar ik kan het even niet bedenken op dit moment... mijn cousin heeft mercedes en is 18 jaar oud. Ze is een freshmen. maar ze heeft wel een auto!! dat vind ik nog steeds apart hier iedere student haast heeft een auto!! die krijgen ze vaak voor hun 16e verjaardag!! erg leuk om te krijgen... al ben ik blij met mijn gouden ring die ik voor mijn 18e verjaardag kreeg!! :D kan geen auto tegenop!! hihihi

na die tijd hebben we nog even bij mensen gezeten...was wel gezellig...ik had weer een geniale opmerking...iemand vroeg hoe spel je Schiphol...dus ik zo met letters... hahaha wat een lol!! op dat moment was het wel grappig...

zondag ga ik met mijn hostopa naar oklahoma city dan gaan we een cultureel tripje doen..we gaan naar the memorial for the bombing in 1995 en we gaan een museum bezoeken weet alleen nog niet welke. Mijn kamergenootje marike mag ook meekomen dus dat wordt wel weer leuk denk ik!!

verder zal ik zo nog een brownie bakken want marike en ik hebben er voor gezorgt dat de oven het weer doet dus we kunnen lekker bakken.. ook zal ik nog proberen een appeltaart te maken als een vriendelijk gebaar naar mijn hostfamily!! ben benieuwd!!

zo ik laat het hier weer bij!! ik zal nog even een paar foto's toevoegen en dan even aan de studie...en dan naar het stadion want het is gameday dus het is weer gigantisch druk in norman...we hebben dit keer geen tickets want wij vinden dat 1 keer naar zo'n wedstrijd gaan voldoende is!!

groetjes....

  • 25 September 2011 - 19:30

    Stieneke:

    Hallo Cristha,
    Inderdaad je moet op tijd iets leuks doen en dat lukt jullie geloof ik aardig! Rode bieten stampot lijkt me ook wel eens wat ga ik eens uit proberen.

    liefs uit Havelte.


  • 26 September 2011 - 13:41

    Cristha Betten:

    Hoi Stieneke, ja ik vermaak mij prima. Gister ben ik met mijn hostopa naar oklahoma city geweest. Museum bekeken erg leuk, over de geschiedenis van het westen. Daarna naar het monument geweest voor de slachtoffers van de bomaanslag in 1995. Heel indrukwekkend.

    De stampot moet je echt proberen. Ik had er ook appeltjes door gedaan. Mijn moeder maakt het weleens anders moet je die nog maar ff vragen. ;)

    Liefs Cristha

  • 17 Oktober 2011 - 12:02

    Stieneke:


    Hoi Cristha,

    Wat leuk om een kaartje van jou te ontvangen, bedankt!
    De stampot bieten hebben wij inmiddels gegeten en is voor herhaling vatbaar. Lekker met appel er in en makkelijk hé......en dat is wat waard!
    Van je moeder hoorde ik dat je nu vakantie hebt. kunnen jullie je dan wat vermaken?
    Hoe zijn de temperaturen daar? Wordt het ook wat herfstig zo als hier?
    Doe nog maar eens een berichtje over het wel en wee daar.

    Een lieve groet uit Havelte,


  • 18 Oktober 2011 - 16:18

    A En A:

    hallo cristha,

    het leest als of je het druk hebt met alles wat je tegen komt. leuk maar ook vermoeiend???
    je schrijft zoals je het beleeft, leuk.

    dinsdaganavond gaan e en a weer aan de wandel, dat is ons spannend uitje voor deze week.
    dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 15775
Totaal aantal bezoekers 31722

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: