Texas trip - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Texas trip - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Texas trip

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

24 September 2011 | Verenigde Staten, Norman

Hallo, ben ik weer :D

Ik heb weer genoeg beleeft. Ik heb besloten om het in verschillende verhalen te vertellen...dan lijkt het of ik meer geschreven heb! ;)

Ik zal eerst beginnen met mijn Texas-trip...die kwam beetje onverwachts, maar was wel super leuk. Ik zou eerst vrijdags een diner hebben met mijn hostfamily, maar dat had ik afgezegd in verband met de trip. Het etentje is nu verplaatst naar donderdag 29 sept.

Vrijdagochtend gingen Marike ik en josip twee auto's huren. 1 bij Enterprise en de ander bij Hertz....Josip deed bij Enterprise en die kreeg een vet gave auto en ik ging bij Hertz en ik kreeg gewoon een normale auto..die wel prima reed overigens dus niets te klagen. Die van Josip was uiteindelijk te klein dus die hebben we in de middag nog omgeruild zal wel ff een foto van de auto's toevoegen!!

Rond een uur of 4, half 5 gingen we op weg naar Dallas. Het weer onderweg werd op een gegeven moment erg slecht en besloten we om door te rijden naar Austin, dat drie uren verder lag dan Dallas. Dallas ligt ongeveer 2 en een halfuur van Norman. Ik heb het eerste stuk gereden...ze hebben hier alleen automaten als auto's geloof ik dus dat was wel makkelijk rijden.. gelukkig had ik tijdens mijn stage een keer rijles gehad van mijn stagebeleider in zijn vet gave volkswagen en wist ik dus al hoe je in zo'n auto moest rijden....!!

Ik heb niet het hele stuk gereden in verband met het slechte weer liet ik op het laatst Jonathon rijden (een duitser). Het was nog geconcentreerd rijden, een vierbaansweg zonder lantaarnpalen en heel onduidelijke strepen op de weg, met daarnaast keiharde regen en opspattend water...

aangekomen in Austin gingen we eerst op zoek naar een hotel/motel. Gelukkig zaten die daar allemaal op een rijtje dus deden we snel even een prijsvergelijk rondje bij drie motels. Uiteindelijk kwamen we bij economy inn...was verder prima!! volgende dag zijn we Austin ingegaan om te ontbijten. Was heerlijk. Ik had een Amerikaans ontbijt. Daarna gingen we opzoek naar een meer daar wilde een groot deeel van de groep heen...vervolgens hebben we de hele middag rond gereden in de auto..ik had op een gegeven moment de smoor er in...en zei breng mij maar terug naar de stad ik ben er helemaal klaar mee. Want ja ik dacht we gaan de stad Austin bekijken, daar hadden we nog niet zoveel van gezien...en vervolgens zit ik bijna vier uur lang achterin een auto niets te doen...je kunt je misschien wel voorstellen dat ik er vervolgens niet meer zoveel zin in had. Dus ik dat gezegd...zeggen ze ja we kunnen nu niet opgegeven... nou ik zei dit wordt dan de laatste keer dat we proberen een meer te vinden...uiteindelijk iemand gevraagd en die heeft ons naar fun for you geleidt...hebben we een bootje gehuurd met waterski's en een fun tube. Was uiteindelijk erg leuk..en was iets wat ik niet had willen missen!! maar dat we er vier uur lang over moesten doen begrijp ik nog steeds niet!!

Volgende dag gingen we naar Dallas, een grote stad. Zijn we naar het Hardrock cafe geweest...lekker een salade gegeten!! vervolgens nog wat in de stad gelopen. De plek gezien waar John F. Kennedy is neergeschoten en het monument daarvoor gezien. Een dakloze heeft ons even rondgeleid en het verhaalf van Kennedy verteld hoe het allemaal gebeurt was en wat zijn visie er op was. Ik dacht nou volgens mij heb jij te veel discovery gekeken, maar goed het was wel leuk!!

'S avonds weer richting Norman... de volgende dag weer de auto terug brengen.. en eerst zijn we nog even naar Walmart geweest om de wekelijkse boodschappen te doen. Marike en ik doen dat samen om zo de kosten wat te drukken. We hebben nu het streven om onder de 50 dollar te blijven. De eerste keer zaten we er 21 dollar boven en vorige week maar 8 dollar dus het gaat de goede kant op. Wij vinden 50 dollar al redelijk veel...maar toen wij ons huisgenootje boodschappen zagen doen die was 130 dollar kwijt en die had minder producten dan ons...en onze boven buurman had iets van 90 dollar dus toen waren wij toch wel weer trots op ons zelf dat we veel producten hadden voor weinig geld!!

Zo dat was de Texas trip en een klein stukje Walmart... ik zal zo nog ff een verhaaltje schrijven over mijn week en de state fair waar ik gister heen ben geweest...

Groetjes...

  • 24 September 2011 - 18:01

    Janna:

    Zo jij maakt wat mee zeg. Leuk dat je steeds even een up date doet, beleven we het ook een beetje mee.
    Morgen gaan we hier de verjaardagen vieren van de 2-ling, Gijs en Marcel. Ja lekker veel he in de laatste week van september. Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje. Heb deze week jouw ouders even rondgereden in mijn Saab :-)
    Groetjes en pas goed op jezelf.

  • 24 September 2011 - 18:09

    Hey:

    waow texas trip it is cool man ! ! did u go to 6th aveneu in austin it is fantastic place :P

  • 24 September 2011 - 18:23

    Cristha Betten:

    @ Janna, ja zeker ik moet het thuisfront toch een beetje op de hoogte houden!! Wauw dat zijn nogal wat verjaardagen!! ;) doe ze daar maar ff de groeten!!

    Heb je een nieuwe auto? gaaf!! Tot snel! :D

  • 24 September 2011 - 18:24

    Cristha Betten:

    @ hey, no we didn't go to 6th aveneu..we drive for four hours in a car that is more fun ;)

  • 24 September 2011 - 19:21

    Whats New:

    yes it is look like more fun :)

  • 25 September 2011 - 19:34

    Stieneke:

    Mooie foto's van jullie avonturen!
    groetjes

  • 04 Oktober 2011 - 19:48

    Janna:

    "nieuwe" auto niet helemaal...voor mij nieuw maar hij is uit het jaar 1978!!!! Heb altijd al zo eentje willen hebben maar nooit gedaan. Toevallig tegen gekomen en gekocht. Nu loop ik natuurlijk tegen het volgende aan dat ie toch eigenlijk in de winter onder dak moet.........dus rondkijken voor andere garage :-) ........waar ben ik aan begonnen!!! Nee hoor ben blij dat ik eindelijk een red lady heb.
    gr. en pas goed op jezelf
    Janna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 31725

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: