Update - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Update

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

14 September 2011 | Verenigde Staten, Norman

Hoi allemaal,

tijd voor een update!!

volgens mij had ik nog niet verteld over Marike en mij snelweg avontuur!! Alcohol kun je hier alleen in de daarvoor bestemde Liquor stores kopen en wij wisten niet waar 1 was. Opeens vanuit de bus zag ik een winkel maar was aan de overkant van de snelweg. Wij eerst uit bus naar de snelweg lopen waar stoplichten waren wij dachten dan kunnen wij vast ook wel naar de overkant maar er was geen voetgangerspad. Dus wij onze stoute schoenen aangetrokken en de weg oversteken toen het rustig was. (plus daarvoor zagen we twee wat oudere mensen hetzelfde doen ;) ) Dat was voor ons even spannend en we vonden onszelf ook best stoer. Nou wij naar die winkel lopen, zegt een meneer opeens, 'dat was wel heel gevaarlijk wat jullie daar deden, jullie hadden wel overreden kunnen worden.'Dus wij voelde ons gelijk schuldig en dat we iets verkeerds hadden gedaan. Naja toch naar de winkel was verder niet zo bijzonder veel wijn te koop!! We hadden ook wel een beetje honger en er was een cafetaria ofzo waar we een broodje hebben gegeten...zal er wel ff foto's bij doen! Maar ja toen moesten we nog terug!! We waren toch wel een beetje bang gepraat door die meneer en we zaten ook zo van ja als de politie net voorbij komt rijden wat dan? Elke als we dachten dat het rustig was liepen we er heen, maar dan kwamen er weer nieuwe auto's aan. Dus toen hadden we het plan om iemand te vragen om met de auto naar de overkant te gaan..want er was ook een bezinestation...dan komt de vraag, wie gaat vragen? nou alle moet bijelkaar geraapt samen erop af en zo hebben we een vrouw bereidt gevonden om ons naar de overkant te rijden!! een hele happening wat veel lol heeft opgeleverd!!

Volgens mij heb de vorige keer iets gemeld over de voet van marike, inmiddels zijn we weer naar de dokter geweest en heeft ze een soort schoen gekregen die ze twee weken moet dragen en dan moet ze weer heen. Maar het gaat nu alweer stukken beter en ze loopt af en toe zelf zonder schoen. Het was zwaar gekneusd, gelukkig niet gebroken!! Het was alleen even knap onhandig en lastig. Maar ja we zijn dan ook weer een ervaring rijker ;)

Verder heb ik zaterdag een aantal foto's gemaakt in de fitnesshal zal ik ook wel even in het fotoboek plaatsen kunnen jullie allemaal even zien hoe fanatiek ik samen met Marike aan slag ben.. :P

Gister hebben we lekker chinees gegeten...naja heel lekker was het niet maar was weer eens wat anders en we hoefden eventjes niet zelf te koken!!

Ohw en zondag heb ik paintball gespeeld... wat een spel!! wel leuk maar die kogels komen hard aan heb een aantal flinke blauwe plekken maarja het was wel leuk om te spelen! Ik zou het niet zo snel weer spelen denk ik! naja misschien met een groepje vrienden maar nu was de groep heel groot en niet iedereen kende ik dus het schieten was wat minder leuk omdat ik niet wist op wie ik schoot!!
Zodra ik daar ook foto's van heb zal ik ze toevoegen!!

Ook heb ik inmiddels een foto van mijn host familie dan hebben jullie ook een beeld erbij... afgelopen vrijdag gingen we met ze eten en tafelvoetbal spelen!! erg gezellig en ik blijk er goed te zijn in tafelvoetbal!! elke keer won ik maakte niet uit met wie ik speelde!! dus dat was wel leuk...komt misschien omdat ik uit een voetbal land kom dat scheelt natuurlijk al!!mijn host 'vader'eerder opa ;) was wel onder de indruk was wel leuk... aankomende vrijdag heb ik een diner bij hun thuis dus ben benieuwd wat ze gaat maken en hoe ze wonen etc...maar daar horen jullie later meer over.

Binnekort gaan marike en ik richting Oklahoma city kijken hoe het daar is!! daarnaast plannen we weekend voor Texas en met Thanksgiving is het plan om naar New york te gaan en dan door naar Miami en vervolgens weer terug naar Norman... dus de plannen zijn gemaakt nu nog uitvoeren!! ;)

nou ik laat het hier weer even bij!! zal nog even aan de studie en later op de avond met mijn roommates praten want er beginnen wat irritaties te komen waar we allemaal last van hebben...dus hopelijk kunnen we dat vanavond uitpraten!!

Liefs xx


  • 14 September 2011 - 17:55

    Opa En Oma Kroeze:

    Hallo Cristha,we hebben jou verslag en foto,s net gelezen en bekeken,zo te zien vermaak je zich best.Daar zijn we heel blij om en we hopen dat het verder goed mag gaan maar wees in elk geval voorzichtig en doe geen domme dingen.Hierbij de hartlijke groeten van ons beiden en tot horens.

  • 17 September 2011 - 19:31

    Stieneke:


    Hallo Cristha,
    Het blijft leuk om je leventje in Amerika te volgen en ben dan ook benieuwd hoe het bij je host familie is geweest.

    groetjes van ons uit Havelte,

    Stieneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 31723

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: