weer een week voorbij - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu weer een week voorbij - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

weer een week voorbij

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

04 September 2011 | Verenigde Staten, Norman

Hallo allemaal,

Ik kreeg te horen dat het nodig tijd was voor een update dus vandaag zal ik dat maar even doen.

Dit weekend hebben we extra lang weekend , want maandag is het Labor day dus dat houdt in een dag langer weekend!! :D

ik begin vandaag alweer aan mijn vierde week in de USA. Heb helemaal niet het gevoel dat ik hier al bijna een maand zit!

Mijn Engels wordt al beter hier...lezen is nog steeds vermoeiend maar het luisteren en vertalen etc gaat al bijna automatisch :D

Eergister heeft mijn Nederlandse kamergenootje een ongelukje gehad en zich flink verstapt. Het is nog onduidelijk of haar voet gebroken is, ze zagen wel wat op de foto maar dat was op een andere plek dan waar ze pijn had.. dinsdag of woensdag moeten we nog naar een specialist voor alle zekerheid. Tot die tijd heeft ze een soort verband eromheen wat de voet moet verstevigen en ze heeft krukken. Dat verband moet er eigenlijk af met douchen en dan zou ik haar opnieuw moeten verbinden, maar we hebben een andere oplossing bedacht en dat is een plastic zak om haar pootje doen!! :D

gister ben ik naar mijn eerste football game geweest!! WOW wat een ervaring!! duizende mensen!! er kunnen 80.000 man in het stadion. Heel wat anders dan het stadion in Heerenveen, waar ik eerst ook redelijk onder de indruk was toen ik daar voor het eerst heen ging ;) maar dat is niet vergeleken met dit!!
Omdat Marike met haar pootje zat en wij niet precies wisten waar we zaten, werden we eerst met de lift naar boven gestuurd, WOW wat is dat hoog. Ik zei van te voren nog ik wil niet daar bovenaan zitten, is veelste hoog. En waar zaten we? daar helemaal boven.. gelukkig zaten we op iemands plek en moesten we weer naar beneden. Was wel een gedoe voor Marike maar ik was blij dat ik naar beneden kon!!

Uiteindelijk kregen we een plekje bij de invalide mensen. Mooi vooraan alleen kun je daar lang niet alles zien wat staan heel veel mensen langs de lijn, cameramensen, de spelers, trainers en andere 'belangrijke'mensen... maar we hadden een plek en we konden zitten dus ik was allang blij al helemaal omdat het gewoon laag bij de grond was :p
Ik snap nog niet zoveel van de regels bij Football...maar ik snapte wanneer ze een touchdown maakte en 6 punten verdiende en dan mogen ze de bal door twee palen schieten en krijgen ze nog eens een punt erbij!! En als de rest van het publiek uit zijn dak ging deed ik dat ook maar haha!!

Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat zoveel mensen af komen op een football wedstrijd!! ze zijn er echt helemaal wild van!! wel gaaf dat ze zoveel voor de sport voelen. Hier speelt sport een hele grote rol! Bij ons speelt voornamelijk alleen voetbal een grote rol... maar hier ook baseball, basketbal, rugby, voetbal en dan alleen vrouwen voetbal. De gymnasten hier zijn trouwens ook erg goed! heb stiekem een blik gewaagd in de turnhal maar wow die kunnen er wat van!! en groot...!! maar durfde geen foto te maken leek een beetje raar...ze keken ook een beetje zo van wat moet zij hier hahaha...

Vandaag heb ik ook even met Opa en Oma geskyped!! was wel even leuk!! een gehele nieuwe ervaring voor Opa en Oma, maar ze vonden het wel ff leuk...!! Ik ook moest er wel op tijd voor uit bed maar dat geeft niets...kan ik mooi wat doen met deze dag!! het is trouwens een stuk kouder vandaag, beetje Nederlandse temperaturen denk ik...het is ook bewolkt!! Dus ik ga zo ff een poging doen om een rondje te rennen want het weer is er nu wel geschikt voor!!

je kon je hier ook opgeven voor een hostfamily. Dat is een Amerikaans gezin die je opneemt in de familie en je dan mee kan nemen naar evenementen of kan je typische Amerikaanse dingen laten zien. Zodat je een beter beeld kan krijgen van de cultuur hier. Ik heb twee oudere mensen (soort opa en oma ;) ) zijn heel aardig, ik was wel verrast toen ik ze voor het eerst zag, de meneer omhelsde mij direct dat vond ik wel een beetje vreemd en erg direct, maar goed wat wil je...ik ben ook erg knuffelbaar ;) hahaha zelfs toen hij mij thuis bracht stapte hij speciaal uit om mij een knuffel te geven...hmmm Ze zijn wel heel aardig maar ik vond het een beetje apart dat het oudere mensen zijn..ik ben benieuwd wat we allemaal gaan doen. Ik deel dit echtpaar samen met een Koreaan aardige jongen. A.s. vrijdag hebben we een bijeenkomsten en gaan we met alle hostfamilies eten en verder geen idee.. daarna wil het echtpaar graag dat we een keer bij hun komen dineren.. dus ben benieuwd!!

Verder heb ik mij opgegeven voor een OU cousin. Hierbij krijg je een Amerikaanse student toegewezen en dan ga je bijvoorbeeld wat doen voor Halloween. Er zijn verschillende bijeenkomsten die dan georganiseerd worden.. maar daar heb ik verder nog niets over gehoord... dus zodra ik meer weet laat ik jullie dat weten!!

Ik laat het nu even hierbij!! het lijkt mij wel weer een mooi lang verhaal!! Ik zal ook even een aantal foto's toevoegen!!

Ik wens jullie een fijne week toe..
en ik laat binnenkort wel weer wat van mij horen!

Liefs

• 04 September 2011 - 20:56

Stieneke:

Hallo Cristha,
    Wat weer een belevenissen en indrukken die je daar allemaal op doet en leuk om te lezen en de foto's te zien.
    Ik hoorde al dat je met opa en oma had geskyped. Inderdaad een hele belevenis.
    Is je "pleeg opa" zelf ook nog al knuffelbaar?
    Lieve groet van ons, Stieneke

• 05 September 2011 - 10:46

Anita:

Hi Cristha!

Wat leuk om te lezen over je belevenissen!
    Je hebt het wel naar je zin in ieder geval! Geniet er van!

Liefs Anita

• 05 September 2011 - 18:40

Janna:

Hee Cris, erg spannend allemaal heb ik het idee. Heel anders dan in het Nederlandse. Geniet ervan! Kuss Janna

• 06 September 2011 - 19:54

Harriët:

Hallo Christa,
    Stieneke maakte me attent op jouw site dus ik ga je volgen vanaf nu. Leuk om je ervaringen te lezen. De foto van de Starbucks kwam me bekend voor. Ik was in juni ook in de VS, in Arizona dus ik zie wel herkenbare dingen op de foto's. Heel veel plezier en succes daar, hopelijk knapt je kamergenoot weer gauw op.
    Groetjes, Harriët

• 17 September 2011 - 15:10

A En A:

hallo cristha,
    leuk om de foto s erbij te bekijken, weten we precies wat je bedoeld.
    geniet en blijf ontdekken, groeten en tot de volgende keer