Eerste schooldag - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Norman

Hoi,
Vandaag had ik mijn eerste echte schooldag in Amerika. Ik begon om half 12 met European Union. Erg interessant gaat over de crisis die er nu is...dus kan ik mooi veel leren over de EU en hoe Amerika tegen de EU aankijkt. Ik kan merken dat de mensen hier de Amerikaanse economie beter vinden dan die van ons. Maar ja op dit moment gaat het in Europa ook niet goed....

Daarna had ik International business... en vak dat gaat over de verschillen in culturen en handelen binnen bedrijven/organisaties. Deze eerste les moesten we een aantal vragen beantwoorden een voorbeeld: Welke Europese landen die vanaf het begin af aan bij de EU zitten, hebben niet de Euro als betaalmiddel? Of hoeveel talen spreken ze in India? Ook een erg interessant vak denk ik.

Daarna had ik violence en culture in the developed world. Dit is wel interessant, maar laat ik denk ik vallen..want ik hoef maar vier vakken te doen en momenteel zit ik op zes, dus kan er twee laten vallen. Het gaat over geweld dat er in de wereld heerst. En ook de verschillen tussen culturen.

Ik moet ook verschillende boeken aanschaffen...man die zijn duur hier!!! Voor een vak is 1 boek bijna 200 dollar..dus dat vak laat ik ook vallen, want ik ben niet bereid om zoveel geld uit te geven alleen aan een boek. Misschien niet de juiste reden om een vak te laten vallen, maar dat soort bedragen vind ik te gek...dat geef ik in Nederland zelfs niet uit aan een boek!!

Nou dat waren mijn lessen voor vandaag morgen is er weer een dag met weer nieuwe lessen. Dan heb ik marketing en management. Ik denk dat niet heel veel anders is dan bij ons in Nederland. Woensdag heb ik ook twee lessen en donderdag weer en vrijdag 1 uurtje dus dat valt mee.. ik denk dat maandags mijn langste dag is!!

Ik zal deze week ook even de fitnesscentrum ontdekken heb ik nog niet gedaan..!! Ben benieuwd men zegt dat het heel groot is, maak wel een foto die ik hier zal posten... voor vandaag heb ik een foto van een eekhoorn :) die lopen hier overal!!

Heb ook al een amerikaans feestje meegemaakt! erg leuk!! iedereen hier wil graag kennismaken en vrienden worden dus leuk!!

Dit was het wel weer zo'n beetje! Ohw had ik al verteld dat mijn kamergenootjes van Franse afkomst zijn en 1tje ook uit Nederland? Ik zal even een foto toevoegen!!

Liefs xx

  • 23 Augustus 2011 - 20:39

    Stieneke:

    Leuk bericht Cristha en gezellig om je zo te kunnen volgen.
    Het lijkt me toe dat je het wel gezellig hebt en dat jij je weg al aardig vind daar.
    Groeten uit Havelte

  • 23 Augustus 2011 - 20:47

    Cristha:

    Hee Stieneke en Egbert! Ja ik vermaak me wel hier en ik red me tot nu toe prima. Ik heb nu contact met een Amerikaans meisje die mij gaat helpen bij het vinden van de boeken. Je kunt ze namelijk in de winkel kopen maar dan ben je over het algemeen duurder uit dan via het internet...is allemaal ff wennen maar voor alles is een eerste keer ;-)

    Groeten terug! (uit Norman :P)

  • 25 Augustus 2011 - 16:56

    Kbetten:

    Hoi cris, welk vak is dat dan met dat dure boek? Echt niet normaal die prijs. Veel plezier daar! Ben benieuwd hoe het in the gym was, wel de sterkste toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 31724

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: