Roadtrip dag 2: San Diego - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 2: San Diego - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Cristha Betten - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 2: San Diego

Door: cristhabetten

Blijf op de hoogte en volg Cristha

20 November 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo,

Dag twee van onze trip begon om 8 uur ’s ochtends. Voor 9 uur moesten we ontbijten en wij dames hebben wel onze tijd nodig om ons klaar te maken. Kwart voor negen wij naar de receptie waar het ontbijt was. Nou dat stelde dus niet zo veel voor. Cornflakes, muffins, koffie, thee, jus d’orange en appelsap. Dat ik het zo makkelijk kan opnoemen wat er allemaal was geeft wel aan dat het niet veel voorstelde.
We hadden bedacht om walvissen te gaan kijken, Marike had dat op het internet opgezocht dus dat leek ons leuk. Reserveren, moesten we de E-tickets uitprinten en een printer hadden wij niet op onze kamer. Mensen van de receptie gevraagd of die het wilde uitprinten. Was geen probleem, alles netjes geregeld en het hele gebeuren zou plaatsvinden om 13.00uur. Op dat moment was het half tien ’s ochtends dus wij nog even cultureel doen en naar het Baboa park. Erg mooi en heeeel groot. We hebben daar een rond je met een tram gedaan om zo wat meer van het park te zien. Daarna nog een museum bekeken. Heel netjes, mannen in pak en heel strak ingericht. Het waren allemaal schilderijen van verschillende kunstenaars uit verschillende landen. Waaronder Nederland. Het enige wat Marike herkende was de Nieuwe kerk in Amsterdam. Ik heb die nog nooit gezien dus herkende dat verder niet. Er was ook een schilderij met de VOC erop ten minste dat leidde Marike en ik af aan de Nederlandse vlaggen op de schepen :). Nadat we onze ogen hadden uitgekeken bij de schilderijen gingen we over op vissen en daarna op bloemen en planten. Dat was na 15 min ook wel weer klaar voor mij en de tijd ging ook wel snel. We besloten om nog snel een fontein te bekijken en daarna dacht ik een binnendoor weg te vinden, maar dat was niet helemaal waar. Het was een mooie alternatieve route waarbij we nog even een heuvel mochten beklimmen.
We hadden besloten om rond half 1 weer terug te zijn bij het hotel, want op de internet site stond iets over een ophaalservice en daar hadden wij ons voor opgegeven. Je raad het misschien al, half 1 hebben we niet gered tien voor 1 waren we weer op onze kamer. Snel de computer checken, want voor dat we weggingen hadden we de e-tickets nog niet ontvangen. Die waren nu wel binnen, maar ophaalservice gold niet voor ons hotel. Marike had er toen naar toe gebeld en gevraagd of de dag konden veranderen omdat we 1 uur niet meer gingen redden. Ondertussen zocht ik de locatie op, op googlemaps. Bleek het bedrijf op iets meer dan anderhalf uur afstand van ons vandaan te zitten. We hadden het hoe dan ook niet gered. Omgeboekt naar 19 november 9 uur ’s ochtends.
Daarna hadden we de hele middag vrij en moesten we bedenken wat we nu wilden gaan doen. Ik had in een boekje gelezen over een vrouwen museum daar zijn we toen naar toe gegaan. Ik had mij er wel wat bij voorgesteld, maar dat het een klein atelier was niet. Wel indrukwekkend en leuk gedaan. Over de geschiedenis van de vrouw, de kleren die vroeger gedragen werd. Het blijkt dat ze vroeger veel dunner en fijner gebouwd waren. De mensen van het museum vertelde ons dat verschillende modellen de jurken niet pasten en dan waren dat dunne model maatje 32/34. Dan paste het wel om de middel, maar was de rug te breed en dan wil de sluiting niet dicht. Nu droegen ze vroeger ook korsetten dat maakte de dames natuurlijk ook een stuk slanker, maar verkleind de rug volgens mij niet. Naar een half uurtje waren we wel uitgekeken en zijn we naar het strand gegaan. Ocean beach was het geworden. Het was niet zo heel bijzonder weer, tegen het koude aan :S Maar desalniettemin was het een geslaagde middag op het strand. Veel foto’s gemaakt even naar de surfers in het water gekeken, lieten niet echt spectaculaire dingen zien, maar ze kunnen het altijd nog beter dan ik het kan. Daarna langs de kust gelopen, paar winkeltjes in en uitgelopen en genoten van het uitzicht. Pizza gegeten en daarna zijn we even langs de universiteit van San Diego gegaan. Zag er heel vakantieachtig uit. Het is gebouwd in de bergen dus dat maakt het wel leuk om in te rijden. Bergje op en bergje af :) We waren nog even verkeerd gereden. Jessica reed en ze volgende gewoon de weg en die ging in een bocht redelijk stijl omhoog. Eenmaal boven konden we niet verder en het was een smalle weg. Er was dus maar één manier om weer naar beneden te gaan en dat was dezelfde manier als er te komen alleen dan achterwaarts dat was wel eventjes spannend maar ging helemaal goed. Ik wilde graag naar het Hard Rock Cafe dus daar zijn we toen naar op zoek gegaan. We wisten dat het op 4th Avenue was dus dat op de tomtom ingevoerd. Blijkt die straat echt super lang te zijn. Hadden wij de auto mooi geparkeerd was het nog wel 3-4 miles verderop. Uiteindelijk zijn we er gekomen hebben we lekker gegeten en gedronken. Ik had een vet grote hamburger pfff… Kreeg hem niet op en lekkere frietjes met kaas en kruiden erover. Daarna nam ik nog een chocolademousse in een hardrock cafe glaasje die heb ik gehouden. Ik mocht daarna met de bon het glaasje ophalen bij het winkeltje. De serveerster had denk ik niet door dat ik heet glaasje waar ik uit gegeten had, afgespoeld en wel in mijn tas had gestopt. Ik ging er vanuit dat die van mij was :) dus nu heb ik twee glaasjes!!
Uiteindelijk weer terug gegaan naar ons hostel. Waar ik nog even wat voor school heb gedaan. De foto’s bekeken en daarna lekker op bed gegaan. De wekker ging alweer om 6uur ’s ochtends aangezien we om half negen bij de boot moesten zijn en dat was meer dan anderhalf uur rijden.

  • 20 November 2011 - 09:26

    Kb:

    Boefje! Haha. Maar zo te lezen vermaak jij je wel! Ik ben nu al blij met het shirt. Nou ik zal te sporten :-(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cristha

14 augustus vertrek ik naar Oklahoma. Om aan de University of Oklahoma een semester te studeren. Een leuke en spannende uitdaging. Ik zal via dit dagboek zo goed mogelijk proberen bij te houden wat ik aan het doen ben en wat ik allemaal beleef... ;-)

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 31726

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2011 - 17 December 2011

Studeren in Oklahoma

Landen bezocht: